HelloFresh review

HelloFresh staat voor gemakkelijk, gezond en lekker koken. Wekelijks een box vol met verse ingrediënten en gezonde recepten bij je thuisbezorgd.

Dat leek mij leuk om uit te proberen. Via het tijdschrift Linda. ontving ik een kortingskaart van 20,-. Goede reden om de stoute schoenen aan te trekken. Op de website van HelloFresh kun je heel makkelijk de maaltijden bestellen. En kun je aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben. Zelfs op zondag bezorgen ze. Ik heb drie maaltijden voor drie personen besteld.

IMG_8158IMG_8162

De box werd keurig om 16.30 uur bezorgd. Snel kijken wat er allemaal in zit. Het gevoel van een kerstpakket openen. Wat een spullen! Groente, fruit, vlees, vis, kruiden, pasta, kaas, saus, pinda’s. Zelfs een mini flesje Tabasco. Allemaal Biologisch en vers. Een boekje erbij met de recepten van de week. Heel duidelijk en overzichtelijk. Ik kan niet wachten om aan het eten te beginnen. Maar…..de kinderen zijn minder enthousiast over de inhoud van de box en als ze zien dat er voor dag één Radijsstampot op het menu staat gaan ze in protest. Dat is toch niet te pruimen! We komen tot een compromis en wisselen dag 1 met dag 2. Nu wordt het noedels met zalm en broccoli.

IMG_8163

Dag 1: Noedels met gebakken zalmblokjes, broccoli en pinda’s.

hellofresh2

Het is best een uitdaging een nieuwe maaltijd in elkaar te draaien met een klein mannetje om je heen die om de paar minuten zuchtend aangeeft dat hij over zoveel minuten op de hockey training moet zijn. Haast is geboden en dat kan met de maaltijden van HelloFresh lees ik. Snel en simpel. Met een noodvaart volg ik alle aanwijzingen in het recept op. Zelf nog zonnebloemolie, honing, peper, zout en olijfolie toevoegen. En klaar is mijn kleurrijke maaltijd.  Verwachtingsvol beginnen we aan de maaltijd wat na een paar happen toch wat tegenviel. De broccoli was beton volgens de kleine man. Ik kook de broccoli normaal even voor maar dat was hier niet nodig. Dus wel…. Ikzelf vond het gerecht toch wat teleurstellend. Wat lafjes en weinig spannend qua smaak.

Dag 2: Radijsstamppot met runderworst en gebakken sjalot.

hellofresh

Nu dan toch de gehate radijsjes. Ik moet eerlijk toegeven dat deze maaltijd mij ook niet erg lekker lijkt. Met enige tegenzin volg ik de aanwijzingen op. De radijsjes zijn echt lekker!  Zowel het radijsje als het blad wordt in de maaltijd gebruikt. Aardappels koken en alles door elkaar stampen. Bijzonder zijn de gebakken sjalotjes en de appel die op de stampot geserveerd moet worden. Flinke runderbraadworst erbij. De kleine man heb ik niet gehoord en heeft zijn bord leeg gegeten. Het was te doen volgens hem maar de appel vond hij het lekkerst. Pffff… Ik vond het ook best aardig maar mis gewoon iets in deze maaltijden. Het is erg veilig allemaal.

Dag 3: Italiaanse minestrone met witte kool, boterbonen en gruyère.

hellofresh3

De laatste maaltijd van HelloFresh. Een soepje leek mij niet echt een maaltijd dus heb ik een Turks brood gekocht en er verse guacamole bij gemaakt. Ik had nog nooit minestrone gemaakt. De ingrediënten waren best bijzonder met grote witte boterbonen, aparte soort pasta, witte kool en gruyère. Wederom snel klaar. Toen de soep klaar was besefte ik dat het brood en de guacamole erbij veel teveel van het goede waren. Dit was een volwaardige maaltijd en heerlijk! De kleine man en mini me waren minder enthousiast. Die bonen vonden ze maar niks.

Conclusie…. Ik vond het leuk en heel relaxt om dit te doen. Een paar dagen niet bedenken ‘wat eten we vandaag’ is prettig en ook de supermarkt zal wat omzet missen want ik hoefde dagen geen boodschappen te doen. En dat is fijn want ik ben daar geen fan van. Ik vond het de eerste twee dagen wat tegenvallen. Ik heb mij strikt aan de recepten gehouden. Ik zou adviseren er meer een eigen twist aan te geven. Het is ook zeker niet voordelig. Normaal kost het voor drie dagen/drie personen 49,- maar als ik bedenk wat ik dagelijks in de supermarkt en bij detaillisten uitgeef… Ik kreeg 20,- korting van Linda. Die je overigens vaker krijgt bij HelloFresh als je iemand tipt. Verder zijn de hoeveelheden riant. Wij zijn flinke eters maar we hadden elke dag over. Je kunt dus best voor een persoon minder bestellen. Voor gezinnen vind ik het minder aan te bevelen. Mijn kinderen zijn heel blij dat de drie dagen om zijn. Ze vonden het écht niet lekker. Ik ben toch enthousiast over dit concept. Zeer geschikt voor stellen met een druk leven en single’s die toch gezond willen eten. Voor mij was dit een éénmalige actie maar ik zou het zeker aanbevelen. Echt een leuk concept!

Geef een reactie

