Life’s a dance

Dansen doe ik niet heel regelmatig. Simpelweg omdat ik er niet zo vaak de gelegenheid voor heb en ik er nog niet zo’n ster in ben. Vooral Salsa vind ik erg spannend. Ik heb ooit 10 lessen gevolgd en was van mening het allemaal wel te weten. Als ik met dansvriend F. een dansje doe dan heb ik het gevoel dat ik het nog een beetje kan volgen en zo niet dan lachen we er hartelijk om. Althans, ik van de zenuwen wel in ieder geval. De lieverd houdt echt rekening met deze houten Klaas. Maar ik word ook nog weleens door een exotische man gevraagd en roep dan als vee dat naar de slachtbank gaat dat ik een beginner ben. Heer in kwestie verstaat er volgens mij geen bal van en lacht allervriendelijkst naar mij en vervolgens word ik alle kanten op gedraaid zodat ik binnen de kortste keren dizzy en de weg kwijt ben. Heer lacht al iets minder want hij begrijpt nu wat ik hem duidelijk wilde maken. Maar al doende leert men en als mijn partner mij een beetje begrepen heeft dan lukt het aardig. En gelukkig duren de dansjes maar een paar minuten waarna ik afgepeigerd op één van de stoelen langs de kant plof. In een enkel geval behoed vriendin M. mij van een dansje met een showman. Ze komt dan tussen ons in en met een daadkrachtig “Nee!, ze danst niet met jou” druipt showman af. Mij beteuterd achterlatend op zoek naar een ander ‘slachtoffer’. Ik zie dan al heel snel waarom vriendin M. mij te hulp kwam. Deze man laat je alle hoeken van de dansvloer zien en danst vooral voor zichzelf en hoopt dat zijn eigen pasjes en draaitjes gezien worden. Soms leid je en soms volg je. Ik leid veel en volg te weinig. Dat is ook niet het idee van dansen. Maar wij zelfstandige vrouwen nemen graag de leiding :). Er zijn dus nog een hoop aandachtspuntjes maar ondanks dat word ik er toch heel HAPPY van. Vanavond ga ik naar een groot Salsa/Bachata feest. Ik zal mij maar meer op de Bachata vloer begeven. Dat is veiliger voor iedereen. Bachata is een rustiger dans zonder al te veel gedraai. Je danst ook close met je partner dus er zit niets anders op dan te volgen 🙂

IMG_8199 Ik heb mijn outfit al klaar gelegd. Zwart met rood gaat het worden vanavond. Ik heb er zin in! Wie weet zie ik je vanavond??

fiera

3 gedachten over “Life’s a dance

Geef een reactie

