Smoothie Challenge Viv Online (dag 1)

Met enige vertraging toch nog de challenge gestart. Gisteren al dat lekkere groenvoer gehaald. Ik werd er een beetje lacherig van omdat ik steeds aan Annet Malherbe moest denken. “Als God had gewild dat ik groenvoer en wortels zou eten dan had hij wel een konijn van mij gemaakt!”. GENIAAL. Het is ook best een pittige investering. Wij hebben hier geen groentejuwelier dus alles moet in flinke hoeveelheden afgenomen worden bij de buurtsuper. Avocado’s, spinazie (boerenkool jakkes), komkommers, bleekselderij, citroenen en Granny’s.. check. Dit is andere koek dan de smoothies die ik elke ochtend maak en waar ik al een startkapitaal in geïnvesteerd heb.

Vanochtend hadden we een logeetje nicht I. Tafel gezellig gedekt met afbakbroodjes etc. en ik ondertussen ‘even’ de smoothie maken. Dat is best een werkje en alle machines vies dus vaatwasser kan ook gelijk draaien. Anyway…. het eindresultaat was een heel gevaarlijk uitziend goedje. Met enige voorzichtigheid heb ik het opgedronken. Best lekker. Nicht I. vond het ook lekker en vriendin L. kwam ook even aanwaaien om haar smoothie bij mij op te halen/drinken. Wij doen de challenge samen maar aangezien ik de apparatuur heb snap je al hoe de taken verdeeld zijn 🙂 Ook L. was aangenaam verrast. Jammer alleen dat ik een hele citroen erin gekiept had. Ik voel mij nu heel gezond maar heb er ook maar zo’n heerlijk warm broodje bij gegeten want ik kan niet de hele ochtend leven op deze lichte smoothie. Positieve start van de challenge. Morgen weer!

Dag 1 | Groener dan Groen
* Ingrediënten
2 appels (Granny Smith)
1 stengel bleekselderij
½ komkommer
½ citroen (geschild het wit er nog aan)
handvol boerenkool
½ avocado
Juice alle ingrediënten behalve de avocado. Schenk de juice samen met een paar ijsklontjes in de blender en doe daar de avocado bij. Mix alles tot een romig geheel.
* Waarom deze smoothie / juice goed voor je is
Deze juice zit boordevol vitamines, mineralen en antioxidanten. De goede, essentiële vetten in de avocado spelen een grote rol in de opbouw van cellen en geven voldoende energie om een paar uur geen ‘hongergevoel’ te hebben.

smoot1

Bron: Viv Online.

 

 

 

 

4 gedachten over “Smoothie Challenge Viv Online (dag 1)

  1. Lisa

    Jaja het was een goede start! Dat broodje ga ik nu aan beginnen maar stiekem al eerder een ontbijtkoekje gesnoept!
    En ps. Wat heb ik toch een mazzel met een vriendin met zulke geweldige apparatuur!

Geef een reactie

