The secret of Red Lipstick

Rode lippen…. wat is dat toch? Ze zijn tijdloos en draag je rode lipstick dan ziet je dag er beslist anders uit. Ik ben zelf gek op rode lipstick en draag deze kleur naast nude lipgloss graag. Meestal breng ik het op zonder verder bij na te denken en merk dan door de dag heen dat ik de aandacht heb. Dus als ik eens opsta met een bokkenpruik op en geen enkel vertrouwen heb dat de dag nog iets positiefs op gaat leveren dan ga ik voor rood. Een beetje aandacht is goed voor je. Maar ik vind het ook heerlijk om te flirten dus dan komt mijn rode vriendje van Chanel ook goed van pas.

red Waarom vinden mannen rode lippen zo aantrekkelijk?

Je lippen zijn voor mannen het meest aantrekkelijkste deel van je gezicht. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat een man de eerste 10 seconden van de eerste ontmoeting met een vrouw, de helft van de tijd naar haar mond staart. Draag je als vrouw lipstick, dan wordt het voor de man alleen maar moeilijker om weg te kijken. Hoe roder de lippen, hoe langer de tijd van staren: slechts 2.2 seconden kijkt de gemiddelde man als de lippen een natuurlijke kleur hebben, 6.7 bij roze en maar liefst 7.3 seconden bij rood!

marylin2  Tijdloze rode lippen.

Al eeuwen lang maken vrouwen hun lippen rood om mannen te lokken :). Het was de lievelingskleur van Cleopatra: zij smeerde fijngestampte kevertjes op haar lippen…. Elizabeth I bepaalde dat het de look van de eeuwige jeugd was. Gecombineerd met een witte huid. Alle vrouwen in die tijd wilde dat ook. Later zag je het ook weer terug bij Audrey Hepburn en natuurlijk Marilyn Monroe!

red lips4 Intiem weetje….

Het rood van de vrouwenlippen wordt door mannen (on-)bewust geassocieerd met haar schaamlippen. Hoe roder de lippen, hoe gezonder en vruchtbaarder de vrouw in kwestie is.

Ik kan alleen maar beamen dat je lippen rood stiften onmiddellijk meer energie geeft en het oogt minder moe en geeft meer glamour.

chanel red allure  Mijn favoriet: Rouge Allure van Chanel.

Ik kreeg hem vorig jaar van mijn kinderen cadeau. Ze hadden er een heel leuke kaart bij gedaan met de afsluitende zin… Nu komen er allemaal leuke mannen achter je aan 🙂 Het zit ze al in de genen…. De kleine man valt het ook direct op als ik de lippenstift op heb. Heb je van mij gekregen hè mam, met een big smile. Hij weet het ook al…..

kiss  Wat vind jij van rode lipstick?

 

 

Geef een reactie

