Get packed…

Inpakken en….. bijna wegwezen…..

Vandaag is een prachtige regenachtige zondag om de koffers in te pakken. Wij gaan over een paar dagen op reis. En er wacht ons een grote uitdaging om alles mee te krijgen binnen de voorgeschreven maximum bagage voorschriften. We mogen 3x handbagage a 10 kg en 1x een grote koffer van max. 20 kg. OkΓ©… We gaan maar 12 dagen maar toch…. Ga er maar aanstaan als besluiteloze moeder (cq vrouw als het mij gegund wordt), veeleisende pre-puber en kleine man met een schoenen fetisj.

Dochterlief heeft een enorme berg kleding verzameld. Ik denk ongeveer 11 korte broekjes, 23 topjes (met en zonder navelzicht), 5 bikini’s, 3 korte jumpsuits en 2 strand jurkjes. Ik probeer haar al de hele ochtend duidelijk te maken dat er nog geen hittegolf is voorspeld in La Bella Italia. Dat ze toch echt ook lange broeken, shirts, vestjes etc. mee moet nemen. Mahaaaaaaaam……. dat gaat toch nooooooooit in mijn koffer…….. OkΓ©…. vanmiddag probeer ik het nog eens.

Kleine man is wieberen dus kan ik ongestoord zijn koffer inpakken. Easy peasy…. shorts, tees, flipflops, jeans, vesten, longsleeves, zwembroeken, hoody’s, …… Klaar! Genoeg ruimte om nog enkele paar schoenen bij te proppen. Dat moet hij zelf doen want schoenen kijkt nauw bij hem.

Tsja…. en dan ik…… Ik heb al driekwartier in mijn kleedkamer(tje) gezeten en benauwd om mij heen gekeken. Jasjes, truitjes, shirtjes, broeken, vestjes dat kan ik bedenken maar stel…. stel nou dat het toch heul warm wordt dan toch ook maar topjes, jurkjes, rokjes. En stel…. stel nou dat ik George Clooney ontmoet dan heb ik eeuwig spijt dat ik mijn LaDress jurkje en killer heels thuis heb gelaten. En stel…. stel nou….. dat ik een heel sportieve, gebronsde Italiaanse God ontmoet die mij het prachtige achterland en de bergen wil laten zien tijdens een pittige wandeltocht. Het kan……. dan kan dat natuurlijk niet op die heels, ballerina’s of Havaianas. Dat zou raar zijn. Dus dan toch ook maar wandelschoenen. O,…. die heb ik niet….. Op het lijstje ‘nog te kopen’. Ik haat inpakken en besef dat mijn dochter het niet van een vreemd heeft…. Vanmiddag gaan we samen maar een nieuwe poging doen.

travel7

 

5 gedachten over “Get packed…

  1. Aletta

    Herkenbaar…..als ik zo vrij mag zijn hierbij een TIP!!! CHECK de afmetingen van de handbagage even, als je met Transavia vliegt dan wordt je geconfronteerd met AFWIJKENDE maten. Zij hebben per 1 april -als enige- hun afmetingen gewijzigd. Wij waren genoodzaakt om 2 handtrolley’s extra in te checken. Desalniettemin succes met het inpakken en een hele fijne vakantie xx

      1. Aletta

        Yep we zitten idd op een TOP locatie (uitgezocht door m’n schoonouders) met z’n allen (10-En)
        Nichtje Cherish heeft ook gevlogen met Ryan en die hanteren idd ook afwijkende regels ….

        Heel veel plezier in πŸπŸ• en kijk nu al uit naar de verhalen πŸ’‹
        Groetjes

Geef een reactie

