Scena di strada…..

Het straatbeeld hier in Italië is toch heel bijzonder. Zelfs als de was buiten hangt of de scooters staan geparkeerd is dat in harmonie.

Vanmorgen ging ik met de kleine man boodschappen doen toen het hem ineens opviel dat er aan vrijwel elke lantaarnpaal een kinderfietsje met een enorm hangslot eromheen geparkeerd stond. Zo jammer dat ik geen fototoestel mee had. Zulke dingen vallen mij niet op terwijl ik al diverse keren van de week mijn tocht naar de buurtsuper heb gemaakt. Als het je dan ineens opvalt is het gewoon hilarisch. Zeker als je bedenkt dat er vrijwel niet wordt gefietst. Iedereen gaat per auto en toetert om het hardst of gaat heel elegant flaneren. Met de fiets ben je hier je leven niet zeker.

italia16

Geef een reactie

