End of spending cleanse…..

Helaas moet ik iets bekennen…… Ik ben zo vreselijk blij dat deze week voorbij is. Het was met recht een enorme uitdaging om vijf dagen geen geld uit te geven. Geen stuiver. Toen ik zaterdagochtend wakker werd voelde ik mij gelijk een stuk vrolijker. Maar diep van binnen schaam ik mij er enorm voor dat ik happier ben als ik geld uit mag geven. Dan bedoel ik niet bakken geld of baden in luxe maar ik word blij van verse aardbeitjes op brood, een heerlijke maaltijd of ergens spontaan een hapje of drankje doen.

Ik vind zelf dat ik helemaal geen big spender ben. Ik hoor nu tal van mensen lachen….. Maar ik vind dat echt. Oké, ik laat geld rollen maar aan de andere kant ben ik heel erg creatief met geld en weet ik altijd veel te ritselen. Daarnaast verkoop ik ook veel spullen die ik niet meer gebruik  op Marktplaats (mijn beste vriend). Neem nu bijvoorbeeld de stoeltjes die ik graag wilde hebben (ja, ze hebben toch nog gereageerd) die koop ik dan voor een heel goede prijs maar de ‘oude’ stoeltjes verkoop ik vrijwel voor hetzelfde bedrag. En zo rouleert er hier regelmatig het één en ander. Ben ik mij nou aan het verdedigen?…… Ja! Waarom eigenlijk?

Om eerlijk te zijn heb ik niet veel geleerd van de afgelopen week. Ik geef mijn geld ‘meestal’ heel bewust uit (oké, op een paar vlagen van verstandsverbijstering per jaar na). Dat moet ook want als ‘single mum’ is het niet bepaald een vetpot. Wat ik er wel van geleerd heb is de kleine dingetjes die je normaal even koopt, zoals een ijsje of een harinkje, meer te waarderen.

Voor mijn kinderen was de afgelopen week echter een enorme les. “Mam, hockeyschoenen zijn te krap. Koop je ff nieuwe?”, “Mam, zwembad is weer open. Koop je ff een abonnement?” Niet dat ik altijd gelijk in de houding spring maar ze zijn best verwend en daar kwamen ze van de week ook achter. Dat “NEE, kan niet want ik geef geen geld uit” bezorgde hun echt kopzorgen. Maar ze hebben het heel creatief opgelost. Hoewel de kleine man zaterdag wel gelijk zijn hand ophield of hij even kon incasseren voor het één en ander dat hij van de week had voorgeschoten.

Van een bezuiniging kan ik niet echt spreken. Gisteren had ik namelijk groen licht. Ik kon weer naar de supermarkt. Gelukkig maar want mijn koelkast was nog nooit zo wit van binnen. Naar de visboer, mijn favoriete kaasboer. Eindelijk mocht ik weer een stuk boerenpracht kopen! En niet te vergeten naar de kippenboer. Allemaal kleine lokale ondernemers “boeren” die allemaal lekkere dingen verkopen waar wij zo van houden. En natuurlijk naar het Kruidvat 🙂 Als toetje ging ik heel onverwachts met vriendin N. eten bij Fabbrica in Bergen. WAUW…. top restaurant en ik ging heul erg blij slapen 🙂 Sorry…..

 

Geef een reactie

