FABBRICA, Bergen NH

Afgelopen zaterdag ging ik onverwacht uit eten met vriendin N. Zij wilde naar een hip restaurant. En toevallig had ik nog een paar leuke restaurants op mijn lijstje staan. Het werd Fabbrica in Bergen (NH). Via SeatMe gelijk gereserveerd. Verrassend genoeg konden we terecht.

Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Onze reservering via SeatMe was jammer genoeg niet verwerkt. Maar er was toch nog een mooi tafeltje voor ons vrij.

fab10

De inrichting en sfeer is echt TOP! Eigenaar Paul de Wit (Wonder’s) heeft weer een prachtig concept gecreëerd. Een NEW YORK style bistro met een internationaal georiënteerde keuken. Een toonzaal van goede smaak, waar oude industriële kasten en lampen worden afgewisseld met prachtig transparant meubilair, design verlichting en antieke Perzische tapijten. En heel veel mooie authentieke accessoires (verkrijgbaar bij PT Post)

fab5fab9

We trappen af met een Pinot Grigio. Krijgen een fles (kraan)water op tafel. Top! Heerlijk brood met goede olie en zout. Fijn… En als starter bestellen we een soort goddelijk pizzabrood met heerlijke kruiden, kaas en aioli. Dat beloofd wat!

fab7fab11

De kaart is echt heel divers. Een overvloed aan gerechten. Oesters, kreeft, slakken, kaviaar maar ook pasta en pizza. Van heel betaalbare gerechten vanaf 6 euro tot heel decadente creaties van 118 euro. Wij kunnen geen keus maken dus kiezen voor het Iens menu.

fabbr

Mijn keus was gevallen op het menu met het Iberische speenbig en de sucade. Het voor- en hoofdgerecht verrukkelijk! Het nagerecht heerlijk met mijn grote favoriet Tony Chocolonely maar het ijs had weggelaten mogen worden wat mij betreft. Het was geen champagne sorbet maar ijs van jenever of iets dergelijks. Geen lekkere combinatie met de brownie.

fab6 De prachtige VALORIANI houtoven met de decoratieve tegeltjes.

Dit restaurant kan ik zeker aanbevelen. Alle lof voor de witte brigade. De zwarte brigade allerhartelijkst maar mag wat mij betreft voor een zaak als deze wel iets professioneler. Veel erg jong en onzeker personeel. Wij hadden een TOP! avond.

 

Geef een reactie

