BLUEBERRY CORNBREAD MUFFINS

Op Pinterest kwam ik dit recept tegen en aangezien ik de meeste ingrediënten in huis had en ze er zo heerlijk uitzagen wilde ik ze gelijk gaan maken. Het maïsmeel heb ik gehaald bij de biologische winkel.

De meeste recepten op Pinterest zijn Amerikaans en daar wordt met andere maten gemeten. Meestal worden er cups gebruikt. Deze zijn in een setje verkrijgbaar bij Albert Heijn. Als je er eenmaal mee gewerkt hebt is het reuze handig. Alle andere maten/gewichten en temperatuur kun je gemakkelijk terugvinden op internet. Voor dit recept heb ik alles aangepast zodat de muffins makkelijk te maken zijn.

Ingrediënten:

droge ingrediënten:

  • 200 gram maïsmeel
  • 75 gram bloem
  • 100 gram suiker
  • 1 tl. bakpoeder
  • 1/2 tl. zout

natte ingrediënten:

  • 60 gram boter (gesmolten)
  • 250 ml karnemelk
  • 75 ml maple syrup
  • 2 eieren
  • 125 gram blauwe bessen

Bereiden:

  • Oven voorverwarmen op 200 graden.
  • Alle droge ingrediënten in een ruime kom door elkaar roeren met een vork.
  • De natte ingrediënten in een aparte kom doorroeren.
  • De natte ingrediënten bij de droge voegen en goed doorroeren
  • De bessen voorzichtig erdoor roeren.
  • Het beslag in muffin vormpjes gieten. Ik heb de kleine muffin bakvorm gebruikt. Dan kun je er zeker 20 stuks uit halen. Ik heb ze direct in de vorm geschept (wel goed invetten) maar natuurlijk kun je ook de papieren muffin vormpjes gebruiken.
  • De muffins bakken in ongeveer 15-20 minuten.

blueberry blueberry7

 

 

 

 

Geef een reactie

