TUINVERMAAK #9 MOBIELE GROENTETUIN…..

Pas op! Een moestuin(tje) is verslavend. Ik weet er inmiddels alles van.

In mijn tuin is geen ruimte voor een moestuin. Die tuin van mij is te sophisticated. Maar toch heb ik in een paar verloren hoekjes gevonden waar ik leuke fruitkisten heb gezet. En waar inmiddels van alles begint te groeien.

Elke ochtend als ik de tuindeuren opengooi en het zonnetje schijnt dan sprint ik eerst naar mijn kistjes. Ja, erg…. en niet sexy….ik weet het maar ik ben dan zo nieuwsgierig of de boel goed groeit. En dat doet het. Een visueel vreugdedansje maak ik dan ook regelmatig. Tot van de week ineens mijn zonnebloemen foetsie waren en ook van de ontkiemde boontjes de blaadjes spoorloos verdwenen en er alleen nog twee kale sprieten boven de grond staken. Daarover later meer……

Die kistjes waren eigenlijk bedoeld om de kleine mens hier in huis een idee te geven hoe groente ontstaat. Nee, schatjes….. groente komt niet uit de fabriek pfff….  Maar die mensjes zijn inmiddels niet zo klein meer en hebben veel meer interesse in hun smartphone. Daar zit je dan met je kistjes…. Gelukkig is er dus iemand die er plezier van heeft…. IK!

Eigenlijk zou ik het liefst een moestuintje hebben. En bij ons in het dorp kan dat prima want er zijn zelfs twee moestuinspots maar ik weet inmiddels hoe ik in elkaar zit. Als ik ineens andere interesses krijg (en dat is heel aannemelijk) is die moestuin een blok aan mijn been. Dus zoek ik toch maar plek rondom het huis en dat is prima gelukt op het dakterras.

Maar toen ik deze mobiele moestuin zag vond ik dat toch een geniaal plaatje. Heel handig voor onderweg, in de file, op het werk, op vakantie…… ik sla door, sorry……

Geef een reactie

