LEMONADE….

Dit weer vraagt om zelfgemaakt limonade en ijsjes. De Calippo’s vinden gretig aftrek dus heb ik een flinke hoeveelheid limonade gemaakt waar ik ook de Calippo’s mee kan vullen. Het is zo gepiept om het te maken.

IMG_9257 IMG_9249

Bij ons is dat dorstlessende vocht zo op dus ik maak er verder niet al teveel werk van. Heb je gasten kun je de limonade serveren in een mooie kan waar je dan nog vers fruit, ijsblokjes, munt of basilicum aan toevoegd. Dat ziet er lekker tropisch uit!

IMG_9223 IMG_9237

Citroenlimonade:

  • 1 citroen
  • 750ml water
  • 2 el suiker (of een andere zoetstof naar smaak)

Doe alle ingrediënten in de blender en laat de machine flink draaien zodat de suiker goed opgelost is. Ready!

IMG_9232 IMG_9253

Frambozenlimonade:

  • 125 g frambozen (vers of uit de vriezer)
  • 500 ml water
  • flinke scheut honing
  • flinke scheut zwarte bessen of frambozen siroop

Doe alle ingrediënten in de blender en laat de machine goed draaien. Ik doe de limonade nog even door de zeef want wij houden niet zo van pitjes.

Beide limonades gebruik ik ook om ijsjes van te maken. Natuurlijk kun je ook de suiker weglaten als je een gezondere variant wilt.

Geniet ervan!

 

Geef een reactie

