TUINVERMAAK #10 GLIBBERIGE GRIEZELS….

Een moestuin update….

Alles schiet de grond uit maar de kist met boontjes ziet er treurig uit. Er blijft steeds minder van de plantjes over. En bij nadere inspectie ben ik ook mijn zonnebloemen kwijt. Dit moet het werk zijn van naakte of behuisde glibbers.

Om gelijk met de pot slakkenkorrels rond te strooien vind ik dan ook weer niet biologisch verantwoord dus na een fikse regenbui ben ik de tuin ingeslopen. Niet omdat ik denk dat de slakken mij zouden horen aankomen maar omdat het behoorlijk uncool is en ik geen pottenkijkers wil. Helaas…..Puber 1… ogendraaiend MAM!!!, doe normaal en Puber 2 stond driftig voor het raam op zijn voorhoofd te wijzen. Fijn….

Anyway…. op slakkenjacht. In de boontjeskist trof ik dat naakte loeder. Een dikke onsmakelijke naaktslak deed zich heerlijk tegoed aan het laatste blaadje dat boontje nog had. Ik heb de griezel met twee stokjes een tweede leven in de kliko gegeven. En daarna alle behuisde exemplaren gevangen en in de kliko aan het werk gezet. Dat ruimt op. Sindsdien zijn de boontjes weer vrolijk bebladerd.

IMG_9100 boontje1 IMG_9095

De volgende dag heb ik toch nog even een studie gemaakt van die wonderlijke beestjes. Het zijn om te fotograferen prachtige modellen. Gelukkig waren de pubers naar school 🙂

 

Geef een reactie

