EEN ANDERE BOLIDE

Al ruim elf jaar lang reed ik in mijn azuurblauwe bolide met glimmende zilveren ster op de voorklep. Vandaag hebben hij en ik afscheid van elkaar genomen.

Afgelopen zaterdag viel het doek voor mijn blauwe ijzeren ros. Hij en ik hadden geen toekomst meer samen. Dat het nu echt over was kwam als donderslag bij heldere hemel. De laatste jaren kreeg je elke keer weer een beetje reservetijd en dan tuften we weer even vrolijk verder. Maar nu is het klaar. Het gaat niet meer tussen ons…. Je bent te oud en te kostbaar geworden.

Ik heb je vandaag achtergelaten in de stromende regen tussen allemaal hippe Italiaanse modelletjes in de pastelkleurtjes van nu. En ondanks dat de hemel naar beneden kwam stond je er nog parmantig tussen. Ferm, krachtig en trots.

En ik ga nu verder in een somber gekleurd, fanatiek klein Italiaans karretje. Ik ben er heel blij mee maar hij en ik moeten nog aan elkaar wennen. Dat zal snel gebeuren want zonder morren vreet hij nu al het asfalt onder mij vandaan. Als vanzelfsprekend zal hij er voor mij zijn maar toch….. Dag mooie blauwe vriend…..

2 gedachten over “EEN ANDERE BOLIDE

  1. Marion

    Wat kan een mens toch een bijzondere band opbouwen met zijn bakkie. Ik ken het. Ik heb die van mij verkocht aan een meisje wat net haar rijbewijs had. Ze wilde ‘m als oefenautootje gebruiken. Met pijn in mijn hart…. Ze woont hier vlakbij. Soms zie ik haar rijden en dan roep ik heel hard: Fred! Fredje! Hoe gaat het makkertje van me? …. Vrrrrroem, zegt ie dan lief terug 🙂 Veel plezier met je nieuwe racemonster!

    1. enjoythegoodlifeblog Berichtauteur

      Haha… Fred. Jij heb hem zelfs een naam gegeven! Gelukkig ben ik niet de enige gek haha…Het komt denk ik omdat ik hem zo lang heb gehad…. en dan te bedenken dat ik niets om auto’s geef…

Geef een reactie

