Spook, de humeurige witte kater.

Als je een echte katten liefhebber bent is het misschien beter als je deze post niet leest. Spook (onze witte kater) en ik hebben, hoe zal ik het netjes zeggen, geen warme band. Gek genoeg ligt hij ineens naast mij op de bank tijdens het schrijven van deze post. spook witte kater zijSpook hoort sinds een jaar of vier bij onze inboedel. In een totale vlaag van verstands-verbijstering is hij bij ons gekomen. Het leek mij leuk voor de kinderen om een huisdier te hebben. De hamster was geen succes want wij waren allemaal bang voor dit bijtgrage knaagdier genaamd Spekkie (het was een dikkerdje). Ik bedenk al die namen niet dat doet de kleine medemens hier.Spook witte kater om de hoek Op Marktplaats (natuurlijk) ging ik op zoek naar twee witte jonge poesjes. Spierwit en niet blind moesten ze zijn. Dat wit past goed bij mijn interieur. Ik schaam mij als ik het schrijf…. Ik kwam uit bij twee witte exemplaren op een boerderij in Ursem (of all places). Met de kids ben ik daarheen gegaan. Dat had ik natuurlijk niet moeten doen. Want op weg daarheen begon ik alweer de nadelen in te zien. Ik draag best vaak zwarte kleding. Dat is niet handig met een witte kat. Toch maar een zwarte dan. Nee, dat brengt ongeluk.spook witte kater uitgeteldAangekomen op de boerderij waren de kids bij het zien van die kittens meteen verkocht en ik wilde eigenlijk al geen kat meer. Een wit konijn is ook leuk? Maar ik kon niet meer terug. Eén van de twee zag er niet al te helder uit dus nam het besluit niet twee maar één witte kitten te nemen. Ik moest er nog 50 euro voor betalen ook! Dan heb je ook wel een spierwitte kater.spook witte kater zonnetjeOp de weg naar huis jankte het beestje de longen uit zijn lijf. Ik vond het zo zielig dat de tranen bij mij ook over mijn wangen biggelden. Ja, ik weet het… ik ben een softie. Thuisgekomen waren die tranen snel vertrokken want het beest had de hele doos onder gescheten en gepiest. Bah!spook witte kater spiekt Het kleine mormeltje voelde zich gelijk thuis bij ons. Hing overal in, zat overal op, tussen en onder. En hing om de haverklap in onze broeken. En dan moest hij nog een naam hebben. Als het aan mij had gelegen had hij Coke geheten maar dat is educatief niet verantwoord. De kids bedachten Spook. Want wit is hij.spook witte kater opzij Iedereen was gek op kleine witte Spooky. Hij zag er ook zo vreselijk schattig uit. Maar zo klein als hij was liet hij geluidloze pufjes die stonken als een beerput. Zo erg dat mensen snel terug deinsden. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik met hem naar de dierenarts ben gegaan. Die vond het geloof ik nogal raar dat ik daarom kwam maar kon niets ongewoons aan Spook vinden. Fijn….. nu stonk het al verschrikkelijk laat staan als hij straks groot is. En misschien komt er ook nog geluid bij….spook witte katerIk heb altijd katten gehad en het leuke aan katten vind ik dat je heerlijk met ze kunt knuffelen en dat ze bij je komen liggen maar dat ze toch erg op hunzelf zijn. Spook vind dat geknuffel niet fijn en is eigenlijk meer op zichzelf. Hij komt ook nooit bij ons liggen en hij wil al helemaal niet vastgehouden worden. Alleen de damespuber kan alles met hem doen. Nu Spook ouder wordt begint hij wat te veranderen. Hij wordt milder en komt per ongeluk ineens bij je liggen en sinds kort miauwt hij hele verhalen. Vooral als de pubers bij hun vader zijn. Dan zijn we allebei een beetje van de leg dus praat ik maar gezellig met hem mee bij gebrek aan een gesprekspartner.spookluiSoms is hij behoorlijk chagrijnig en als je hem dan knuffelt en je stopt dan vliegt hij je ineens aan en hij vindt het ook altijd heel erg leuk om je te bijten. Dat is genegenheid zeggen de kenners. Ja, het zal allemaal maar het doet pijn! Hij besluipt mij ook altijd vanuit de Annabellen. Dan loop ik nietsvermoedend de tuin in en vliegt hij ineens tussen de planten vandaan. Dat vindt hij heel erg grappig. Ik niet want ik heb een zwak hart.

Wie weet worden we nog eens dikke vrienden Spook en ik……

 

3 gedachten over “Spook, de humeurige witte kater.

Geef een reactie

